БІЗНЕС-ПЛАН. Структура. Розділ ОПЕРАЦІЙНИЙ ПЛАН

Операційний план будь-якого бізнес - плану, виконаного за міжнародними стандартами, є одним з найбільш великих за обсягом і складних. У цьому розділі повинні бути відображені всі проактивні (плановані) завдання та заходи, необхідні для організації роботи підприємства з "нуля" або розвитку нового бізнесу (напрями) у вже існуючій організації, так і реактивні, завданням яких є впровадження змін в роботу, необхідність в яких виникає вже в процесі роботи нового напрямку бізнесу компанії.
Згідно стандарту, Операційний план складається з наступних блоків :
• Організаційна схема управління підприємством:
- організаційні функції;
- організаційна структура;
• Проектування (планування) діяльності підприємства в наступних напрямках :
- керівництво підприємством (методи, структура, ступінь участі);
- бухгалтерський облік і фінансовий контроль (методи обліку, програмні комплекси, аудит);
• Організація маркетингу;
• Організація постачання:
- використання матеріалів у виробничому циклі;
- плановий запас матеріалів для забезпечення виробничого циклу;
- альтернативні джерела постачання сировиною і матеріалами;
• Організація зберігання;
• Організація забезпечення якості;
• Організація технічного обслуговування;
• Організація роботи з кадрами:
- умови оплати та стимулювання;
- умови праці;
- навчання персоналу;
- передбачувані зміни в структурі персоналу по мірі розвитку підприємства;
• Накладні витрати:
- загальнозаводські (загальнофірмові) накладні витрати;
- расходы на основной производственный персонал;
- административные накладные расходы;
- накладные расходы маркетинга;
- прочие расходы;
• Оценка фактора инфляции (на каждую из групп - прямые и общие затраты, сбыт, оплата труда):
• Организация производства:
- требования к организации производства;
- план производства продукции в разрезе каждого из видов;
- амортизация основных средств (вид, норма амортизационных отчислений);
- потери продукции по причине технологического брака;
- витрати на випуск продукції (змінні та постійні, собівартість одиниці продукції);
- забезпечення екологічної та технічної безпеки;
• Організація збуту продукції :
- ціна і планові обсяги реалізації продукції;
- методи ціноутворення (опт, дрібний опт, роздріб);
- умови надання гарантії;
- схема реалізації продукції та оплати за неї(авансом, кредит, відстрочка платежу, експорт);
- фактор сезонності продажу;
- витрати збуту;
- втрати продукції при збуті.